Tipul bucătăriei:

Rețetă indoneziană nasi goreng

Nasi goreng ayam

Tipăriți această rețetă
Imprimați numai dacă este necesar pentru a proteja mediul
  • Servește 2 ca principal sau 4 ca lateral
  • Uşor

Acest orez prăjit de pui este un fel de mâncare clasic indonezian, cu căldură provenită din galangal și piper alb, și o notă de dulceață din kecap manis


Această rețetă nasi goreng provine din Coconut & Sambal: Rețete din bucătăria mea indoneziană de Lara Lee (26 GBP, Bloomsbury), fotografie de Louise Hagger.

Lara spune: „Mănânc orez prăjit de pui de cât îmi amintesc și este un fel de mâncare de care nu mă obosesc niciodată. Această versiune a nasi goreng este favorita mea absolută. Ardeiul galangal și cel alb îi conferă o cantitate bună de căldură, care este echilibrată de dulceața manei kecap și sărătura sosului de soia și pește. Oul de rață prăjit cu un gălbenuș curbat deasupra este un lux. Cu crocanța adăugată de fasole verde, șalotă prăjită și kerupuk sau biscuiți de creveți, acest fel de mâncare atinge toate locurile potrivite și este alegerea mea preferată pentru o seară de vineri. ”

Ingrediente

  • fileuri de coapsa de pui fara piele 2, tăiați în cuburi mici, de mușcătură
  • sare de mare și piper alb după gust
  • ulei de cocos sau floarea soarelui pentru prajit
  • usturoi 2 cuișoare, feliate subțire
  • galangal sau ghimbir Bucată de 8cm (aproximativ 40g), tocată mărunt
  • șalotă thailandeză (sau 1 șalotă lungă) 2, feliat subțire
  • Fasole verde o mână, tocată în bucăți mici
  • ceapa verde 2, tocate în bucăți mari
  • turmeric măcinat Sp linguriță
  • iasomie sau orez basmati 95g, fierte și răcite (240g greutate gătită)
  • kecap manis 2 linguri
  • sos de pește 1½ linguriță
  • sos usor de soia 2 lingurițe

A SERVI

  • ouă de rață sau de găină 2
  • ceapă crocantă gata preparată sau șalotă prăjită 1 lingură
  • ardei iute rosu lung ½, feliat subțire
  • biscuiti de creveti

Metodă

  • Pasul 1

    Condimentați puiul cu sare și piper alb. Încălziți 1 lingură de ulei într-o tigaie mare sau wok la foc mare și prăjiți puiul timp de 5 minute până când este caramelizat și gătit. Scoateți și puneți deoparte.

  • Pasul 2

    Adăugați încă o lingură de ulei în tigaie, adăugați usturoiul, galangalul și șalotele și gătiți la foc mediu-mare, până când este parfumat. Adăugați fasolea verde, ceapa de primăvară și curcuma și gătiți timp de 1 minut.

  • Pasul 3

    Adăugați orezul în tigaie, despărțind orice grămadă cu o lingură de lemn. Asigurați-vă că toate ingredientele sunt bine combinate și că orezul este încălzit. Puneți puiul în tigaie. Condimentați cu kecap manis, sos de pește, sos de soia și un vârf mare de piper alb și sare suplimentară, dacă este necesar.

  • Pasul 4

    Între timp, prăjește ouăle. Puneți o tigaie mare antiaderentă la foc mediu-mare și adăugați 1 lingură de ulei. După ce sclipiți, spargeți ouăle direct în ulei. Gatiti 2-3 minute pana cand albii sunt parțial gati. Înclinați tigaia și lingurați uleiul fierbinte peste albușurile de ou până sunt gătite complet (îmi place gălbenușul meu curgător, dar gătiți-l pe al vostru după bunul plac) Se condimentează cu sare.

  • Pasul 5

    Împărțiți orezul prăjit între două farfurii și garniți-l cu șalotele prăjite, ardeii iute tăiați și ouăle prăjite deasupra. Se servește cu biscuiți.

Informatii nutritionale

  • Kcals 463
  • Gras 19.8g
  • Saturează 3g
  • Carbohidrați 44,5g
  • Zaharuri 3g
  • Fibră 2.6g
  • Proteină 25.3g
  • Sare 3.9g
.
#Nasi #goreng #ayam
Gătit cu drag de pe

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Redimensionarea fontului
Contrast